مقالات

چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟

 

باید قبول کنید که قطعی ناگهانی برق و یا نوسانات برقی می‌تواند باعث شود که تجهیزات الکترونیکی شما آسیب دیده و یا به طور کلی خراب شود. اگر سیستم کامپیوتری شما ناگهان خاموش شود، علاوه بر این که سخت‌افزار آسیب می‌بیند، داده‌های ذخیره نشده که در حافظه فقط خواندنی قرار دارند، پاک می‌شوند. داشتن یک سیستم منبع تغذیه بدون وقفه سبب خواهد شد تا شما هرگز چنین تجربه‌ای نداشته باشید. اما اگر نمیدانید که داشتن چنین دستگاهی برای کسب و کار شما ضروری است یا خیر ، پیشنهاد می‌کنیم که با این مقاله جذاب از فرسان یو پی اس همراه باشید!

آیا شما نیاز به ups دارید؟

قطعا کسب و کارهای امروزی در هر دسته و سطحی قرار داشته باشند از برق استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از دستگاه‌ها بر اثر نوسانات برقی آسیب ببینند. اما برخی از کسب و کارها به خاطر ماهیت خود ارتباط تنگاتنگی با دستگاه‌هایی که مصرف کننده برق هستند، دارند. از سویی دیگر برخی از کسب و کارها نیز از تجهیزات گران قیمتی استفاده می‌کنند که خرابی یا سوختن آن‌ها آثار منفی زیادی بر کسب و کار خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است که حتما به فکر راهی برای محافظت از دستگاه‌ها بود. اما آیا شما جزء این دسته هستید؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

اماکنی که دارای تجهیزات پزشکی هستند

واضح است که لحظه‌ای اختلال در جریان برق تجهیزات پزشکی و مراقبتی می‌تواند منجر به نتایج غیر قابل جبرانی شود. کلیه تجهیزات برقی موجود در درمانگاه‌ها ، بیمارستان‌ها و خصوصا اتاق‌های جراحی نیاز به دستگاه برق اضطراری دارند که در صورت بروز هر گونه مشکل و حتی نوسانات کوچک وارد عمل شده تا سیستم‌ها به طور کاملا عادی به کار خود ادامه دهند.

مراکز داده‌ها و سرورها

مراکز داده از آن دسته از اماکنی است که بروز اختلال در آن‌ها می‌تواند میلیون‌ها کاربر را معطل خود کند. این مراکز که در بانک‌ها ، سازمان‌های بزرگ و … دیده می‌شود، بایستی طبق دستور العمل و بدون لحظه‌ای وقفه مشغول به کار باشند. همچنین این احتمال وجود دارد که در صورت قطع ناگهانی برق کل اطلاعات ذخیره شده پاک شود و به این ترتیب خسارات جبران ناپذیری به کل سازمان وارد شود. به همین خاطر ضروری است که کلیه سیستم‌ها از طریق یک یو پی اس تحت محافظت قرار بگیرند.

مراکز صنعتی

تجربه نشان داده است که استفاده از سیستم برق اضطراری در مراکز و اماکنی که دارای تجهیزات صنعتی هستند، ضروری است. مرکز مخابرات از آنجایی که تمام دستگاه‌ها و تجهیزات آن وابسته به برق و تمام ارتباطات مردم نیز وابسته با مخابرات است، باید حتما به فکر سیستم‌های برق اضطراری باشند. کارخانه‌ها که دارای دستگاه‌های مکانیکی هستند نیز به نیاز به یو پی اس و برق اضطراری نیاز دارند تا در صورت نوسان برق به آن‌ها آسیب نرسد.

مراکز بانکی

بانک‌ها یکی از مهم‌ترین مراکزی هستند که بایستی مجهز به برق رسانی بدون وقفه باشند به این خاطر که لحظه‌ای اختلال می‌تواند منجر به ساعت‌ها معطلی مردم و خسارات‌ زیاد شود. تراکنش‌ها در صورت قطعی برق با مشکل مواجه می‌شوند. به همین خاطر در تمامی بانک‌ها نیاز به یو پی اس وجود دارد و از آن استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *