6-3O-KVA-1-1-3-1-BASE-TRUE-1-e1567839765154

یو پی اس با ترانس ایزوله (trans base)

به منظور افزایش ظرفیت تحمل کوتاه مدت جریان مدار از یک ترانس استفاده می کنند.به این نوع ترانس ها اصطلاحا ترانس ایزوله نیز می گویند.

ترانس بیس ها از نظر عملکردی کاملا مشابه دستگاه های یو پی اس بدون ترانس(ترانس لس) هستند. استفاده از این نوع دستگاه ها بیشتر برای مواردی که بار جریان ناگهانی زیادی به مدار اعمال می شود به ویژه هنگام روشن کردن همزمان چندین وسیله مصرف کننده ، کاربرد دارد. در موارد خاصی مانند روشن کردن دستگاه های بیمارستانی نیز چنین حالتی پیش می آید و بار الکتریکی زیادی به مدار وارد می شود. همچنین در هنگام روشن کردن موتورهای الکتریکی نیز اضافه بار ایجاد می شود.همچنین ورودی یو پی اس از خروجی آن کاملا مجزا می باشد

در تمام این موارد استفاده از یو پی اس ترانس بیس توصیه می شود.

FO1-1

یو پی اس بدون ترانس ایزوله (trans less)

دستگاهایی که به جای یک ترانس بزرگ از مدارهای الکترونیکی استفاده می کنند ترانس لس یا بدون ترانس نامیده می شوند . در بعضی موارد از آنها به عنوان سوئیجینگ نیز نام برده می شود. این دستگاه ها با توجه به اینکه از مدارهای الکترونیکی استفاده می کنند از درجه پایداری کمتری نسبت به ترانس بیس ها برخوردار هستند.

وزن کم ، سادگی ، ابعاد کوچک تر و راحتی جابجایی از مزیت های این نوع محسوب می شود.از این نوع دستگاه عموما در اتاق سرور ها ، سیستم ها کامپیوتری و از این قبیل مصرف کننده ها استفاده می کنند.