مقالات

کارت SNMP چیست و چه کاربردی دارد؟

کارت SNMP چیست

اگر از یک منبع تغذیه بدون وقفه یا ups استفاده می کنید حتما به اتصال آن به شبکه و مانیتورینگ و مدیریت سیستم های خود از طریق آن احساس نیاز کرده اید. کارت SNMP همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. علاوه بر یو پی اس، دستگاه های الکترونیک مانند روتر، سوئیچ، هاب، کامپیوتر و پرینتر را نیز به وسیله آن می توان به شبکه وصل کرد.

کارت اس ان ام پی

کارت اس ان ام پی

 کاربرد کارت اس ان ام پی چیست؟

SNMP کوتاه شده عبارت Simple Network Management Protocol یا پروتکل آسان مدیریت شبکه است. این وسیله امکان کنترل انواع دستگاه های الکترونیکی از جمله منبع پشتیبان برق از راه دور را فراهم می کند. از دو طریق شبکهٔ محلی (LAN) یا شبکه اینترنت (WAN) کاربر قادر است بر یو پی اس خود نظارت کرده و مقادیر اندازه گیری شده را ببیند.

کارت SNMP چیست

کارت SNMP چیست

SNMP اجازه می دهد تا یک یا تعدادی از سیستم های UPS توسط رایانه در یک نقطه مرکزی شبکه تحت نظارت قرار گیرند. شدت و حساسیت هر آلارم را می توان برای هشدار مستقیم کارکنان نگهداری برنامه ریزی کرد. این ویژگی خصوصاً در مواردی که زنگ خطر در خارج از ساعات کار معمول رخ می دهد بسیار مفید است.

SNMP چگونه کار می کند؟

پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) برای رفع مشکل مدیریت شبکه گسترده ایجاد شده است. SNMP یک پروتکل استاندارد است که بخشی از مجموعه کنترل انتقال پروتکل اینترنت (TCP / IP) است که به همه دستگاه های شبکه امکان انتقال متغیرهای مدیریتی را از طریق شبکه های گسترده سازمانی می دهد. اس ان ام پی مستقل از فروشنده و بسترهای نرم افزاری است و دستورالعمل هایی را برای اطلاعات جمع آوری شده، ساختار آنها و نحوه شکل گیری پیام ها از دستگاه شبکه به مدیر و سایر موارد ارائه می دهد. سپس دستگاه های شبکه اطلاعات را در یک پایگاه اطلاعات مدیریت (MIB) جمع آوری می کنند.

SNMP از سه قسمت تشکیل شده که دستگاه الکترونیکی مورد استفاده کاربر، یک نرم افزار مدیریتی شبکه (Agent) و سیستم مدیریتی شبکه (NMS) از اجزای آن هستند. این کارت در صورت رخ دادن حادثه ای می تواند از طریق ایمیل یا sms آن را به مدیر اطلاع داده و همچنین قابلیت برنامه ریزی جهت خاموش کردن زنجیره ای سرور ها را نیز دارد.

کاربرد کارت SNMP در ups

کاربرد کارت SNMP در ups

کارت SNMP در منبع تغذیه بدون وقفه

SNMP کاملاً یک ابزار نظارت است که به کاربر UPS اجازه می دهد تا عملکرد سیستم یو پی اس خود را با استفاده از قابلیت ذخیره سازی رایانه میزبان که می تواند اطلاعات بسیار بیشتری از سیستم UPS نگه دارد، کنترل کند. ظرفیت ذخیره سازی تاریخچه UPS نرمال محدود است و فقط به مهندس اجازه می دهد تا مشکلات احتمالی را براساس وقایع اخیر تشخیص دهد. با استفاده از اتصال بورد SNMP به یک کامپیوتر میزبان می توان روند رویدادها را در یک بازه زمانی بسیار بیشتر مشاهده کرد.

نظارت بر سیستم های UPS بر روی شبکه مشتری با استفاده از SNMP می تواند به مشتری این امکان را بدهد تا در مورد خطاهای پیش آمده در سیستم UPS وی تصمیم بگیرد. شرکت نوآور توان گستر فرسان (فرسان یو پی اس) آماده ارائه خدمات برای راهنمایی و مشاوره در خرید یا خدمات پس از فروش به مشتریان است.

 

 

برای دریافت مشاوره خرید در رابطه با خرید یو پی اس ، رله حفاظتی و دیگر تجهیزات برقی می‌توانید با کارشناسان فرسان یو پی اس در ارتباط باشید:

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۵۲

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۲۶

۰۹۱۲۰۴۹۶۲۷۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *