مقالات

علت قطع شدن برق و راه حل آن

علت قطع شدن برق

مهم نیست که علت قطع شدن برق چه باشد؛ از دست دادن منبع برق کوتاه مدت یا طولانی مدت، می تواند خدمات و عملکردها را مختل کند، ارتباطات داخلی و خارجی را قطع کند، منجر به از دست رفتن اطلاعات حساس و مهم شود و هزینه و وقت زیادی برای شما خواهد داشت. این خسارت ها در بعضی بخش ها مانند مراکز بهداشتی و درمانی شدیدتر است، جایی که از دست دادن برق می تواند به معنای از دست دادن زندگی باشد.

این نوسانات برق می تواند به دستگاه های الکترونیکی، به ویژه رایانه ها آسیب برساند. نوسانات عادی برق ممکن است بلافاصله دستگاه شما را از کار نیندازد، اما باعث خراب شدن و کاهش طول عمر دستگاه می شود. این طبیعت امواج است. نوسانات برق به همان روشی که امواج اقیانوس صخره ای را در ساحل صاف می کند، به آرامی خراب شدن تجهیزات الکتریکی می شود.

امروزه در دسترس بودن برق به صورت دائم یک نیاز اساسی است. تأمین انرژی همه چیز از خانه های ما، کسب و کار ما، سیستم های حمل و نقل ما و  … وابسته به برق است. با توجه به همه این مورد برای مشاغل و جوامع، این سوال اصلی باقی مانده است: چگونه می توانیم از قطع برق جلوگیری کنیم؟ فارغ از شرایط آب و هوایی یا خرابی زیرساخت ها، چگونه می توانیم چراغ ها را روشن نگه داریم؟

علت قطع شدن برق

  • آب و هوا، به ویژه طوفان، رعد و برق، باد، برف و سیل.
  • درختانی که روی خطوط برق می افتند.
  • حیواناتی که با فیوزها و ترانسفورماتورها برخورد می کنند.
  • برخورد یک وسیله نقلیه به تیر برق.
  • حفاری کابل های زیرزمینی را مختل می کند.
  • افزایش تقاضای برق در مواقع خاص.
  • خرابی تجهیزات به دلیل افزایش سن یا عوامل دیگر.

در بیماری همه گیر ویروس کرونا که امروزه در آن قرار داریم، فقط کسب و کارها نیستند که باید نگران قطع شدن برق باشند. در طول این بیماری و زمانی که مردم در خانه حضوردارند باید خود را برای خاموشی آماده کنند. ترکیبی از افزایش تقاضای انرژی به دلیل ماندن بیشتر افراد در خانه و شرکت های انرژی که با کمبود احتمالی مهندس ناشی از بیماری روبرو هستند، خطر قطع برق در خانه ها را افزایش داده است.

دلیل قطعی برق

دلیل قطعی برق

راهکارهای جلوگیری از قطعی برق

با این حال، خبر خوب این است که می توانید از اثرات مخرب قطعی برق جلوگیری کنید. از سیستم های UPS گرفته تا ژنراتورها، راه حل های مختلفی برای تهیه پشتیبان وجود دارد تا در صورت خاموشی شما را فعال نگه دارد. از امور مالی و ساخت و ساز گرفته تا خانه شخصی، داشتن منبع تغذیه اضطراری برای حفاظت از شما در برابر عواقب احتمالی خرابی برق بسیار حیاتی است.

یو پی اس

در پاراگراف‌های قبل درباره علت قطع شدن برق صحبت کردیم. حالا زمان ارائه راه حل است. UPS یکی از محبوب ترین و پاسخگوی ترین راه حل های تهیه پشتیبان برق در بازار است. UPS یا منبع تغذیه بدون وقفه، دستگاهی است که در صورت قطع برق یا افت ولتاژ، از هرگونه قطع شدن دستگاه های متصل به آن جلوگیری می کند. اندازه و پیچیدگی سیستم های UPS می تواند متفاوت باشد، اما یکی از مزایای همه مدل های UPS این است که تقریباً از طریق آن یک منبع تغذیه پشتیبان تهیه می شود. فن آوری حسگر داخلی آن به این معنی است که در فاصله چند میلی ثانیه ای از زمان خاموش، قطعی برق را تشخیص می دهد و انتقال بی وقفه منبع تغذیه و تداوم کارکرد وسیله شما را تضمین می کند.

بهترین حفاظت از زیرساخت IT شما در برابر نوسانات برق و حتی قطع مستقیم برق، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) است. مدل های مختلف UPS در بازار وجود دارد. یک یو پی اس کوچک از یک رایانه و یک مانیتور محافظت می کند. بزرگترین یو پی اس جهان 46 مگاوات است و از کل شهر فیربانکس، آلاسکا در برابر قطعی برق محافظت می کند.

در حالی که ژنراتورها در صورت قطع برق از حفاظت طولانی مدت برخوردار هستند، اما نمی توانند از بسیاری از خطاهای رایج در سیستم های قدرت محافظت کنند. این سطح از حفاظت تنها با یک منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) حاصل می شود. در حالی که چندین نوع و پیکربندی مختلف برای سیستم های UPS وجود دارد، بیشترین استفاده از آن سیستم آنلاین است. پس استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه بهتر از ژنراتورها به نظر می رسد.

راه حل قطعی برق

راه حل قطعی برق

سرویس و نگهداری یو پی اس بعد از حل مشکل علت قطع شدن برق

هر اندازه که تجهیزات الکتریکی به خوبی طراحی و ساخته شده باشد، فرسودگی اجتناب ناپذیر است و سرانجام دچار مشکل می شوند. هنگامی که مشکلی مانند علت قطع شدن برق را تشخیص داده و راه حل آن را پیدا کردید حال زمانی می‌رسد که باید بتوانید بهای آن را هم بپردازید.  با توجه به دنیای غیر قابل پیش بینی (مانند چیزی که الان شاهد هستیم!) و افزایش تقاضا، این امر می تواند فشار زیادی بر منبع تغذیه شما وارد کند. از این بدتر، اگر یو پی اس یا ژنراتور شما آفلاین شود، این امر باعث ضعف در تمام تجهیزات متصل به آن می شود و تأثیرات بالقوه طولانی مدت درپی خواهد داشت.

یو پی اس

خوشبختانه اقداماتی برای جلوگیری از وقوع این امر انجام شده است. سرویس و نگهداری منظم یو پی اس این اطمینان را می دهد که سیستم های پشتیبان برق شما همیشه با کارایی بالا و در سطوح مطلوب کار کنند تا ارزش بیشتری برای پول شما داشته باشند. با انجام کارهای سرویس و نگهداری منظم روی UPS خود، خیالتان راحت می شود که برق شما همیشه برقرار است و از اثرات مخرب خاموشی محافظت می شود.

 

 

برای دریافت مشاوره خرید در رابطه با خرید یو پی اس ، رله حفاظتی و دیگر تجهیزات برقی می‌توانید با کارشناسان فرسان یو پی اس در ارتباط باشید:

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۵۲

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۲۶

۰۹۱۲۰۴۹۶۲۷۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *