مقالات

چرا استفاده از یو پی اس در اماکن درمانی و پزشکی ضروری است؟

تجهیزات بیمارستانی ابزارهایی هستند که مستقیما با جان انسان‌ها در ارتباط است. به همین خاطر اگر در عملکرد هر کدام از آن‌ها اختلال روی دهد ، فجایع بزرگی رخ خواهد داد. کلیه دستگاه‌هایی که در این مراکز استفاده می‌شود از برق استفاده می‌کنند. اگر عملکرد برخی از این دستگاه‌ها با اختلال روبرو شود، می‌تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد. یو پی اس دستگاهی است که تضمین می‌کند دستگاه مصرف کننده با برق با مشکل مواجه نخواهد شد. استفاده از این دستگاه سبب خواهد شد که علاوه بر حفظ جان انسان ها ، از خسارات مالی هم جلوگیری خواهد کرد.  در این نوشتار در فرسان  یو پی اس قصد داریم شما را با اهمیت یو پی اس در مراکز پزشکی آشنا کنیم.

دستگاه‌هایی که نیاز به یو پی اس دارند

دستگاه آنژیوگرافی ، دستگاه سونوگرافی ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، دستگاه‌های آزمایشگاهی ، رادیولوژی و … از جمله دستگاه‌هایی هستند که به یو پی اس احتیاج دارند.

همچنین آسانسور بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر مواردی است که نیاز به اجرای عملیات صحیح و بی نقص دارد. به همین خاطر وجود یک منبع تغذیه بی وقفه در آن الزامی است. در صورت بروز خرابی در برق رسانی به آسانسور بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خدمت رسانی و جابجایی بیماران با مشکل مواجه خواهد شد.

برق راهروهای بیمارستان ، برق سیستم‌های حسابداری ، بخش بایگانی پرونده‌های پزشکی و بخش پذیرش بیمار نیز از دیگر اماکنی است که نیاز به برق رسانی مداوم دارند.

به طور کلی می‌توان گفت که هر چقدر که یک دستگاه یا بخش پرکاربرد تر باشد، نیاز ضروری تری به یک سیستم برق رسانی بی وقفه دارد.

دستگاه‌های تهویه ، آنالایزر گاز ، دستگاه هماتولوژی ، سانتریفیوژ ، دستگاه‌های تشخیصی نیز از دستگاه‌های مهم هستند.

یکی از مراکز مهم در بیمارستان‌ها مراکز داده‌ای هستند که اطلاعات مربوط به پرونده‌های بیماران ، پزشکان و سایر اطلاعات مهم که برای پردازش به آن‌ها نیاز است نگهداری می‌شود. این اطلاعات بسیار مهم ممکن است به خاطر قطعی برق از بین بروند.

همچنین بخش مراقبتی بیمارستان که دستگاه‌های مهم مراقبت‌های پزشکی در آنجا قرار دارند نیز نیاز به سیستم‌های منبع تغذیه بسیار قدرتمند دارند. عملیات مربوط به مغناطیسی رزونانس ، اسکنرهای توموگرافی ، اشعه ایکس ، دستگاه‌هایی که برای عکس برداری استفاده می‌شود از جمله این تجهیزات هستند.

یو پی اس در مراکز پزشکی

یو پی اس در مراکز پزشکی

یو پی اس چگونه در صرفه جویی هزینه‌ها کمک می‌کند؟

دستگاه‌های پزشکی بسیار گران قیمت هستند . از آنجایی که نوسانات برقی می‌تواند منجر به آسیب یا سوختگی دستگاه‌ها شود، یک سیستم منبع تغذیه بی وقفه می‌تواند با طبیعی سازی جریان برق ورودی به دستگاه از آسیب به آن جلوگیری نماید. همچنین این دستگاه با تامین برق در مواقعی که جریان برق به طول کلی قطع می‌شود، به ادامه کار دستگاه ها کمک می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *