مقالات

آموزش کامل تست باتری مخصوص یو پی اس

برای این که بتوانید مشکلات باتری یو پی اس را تشخیص داده و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انجام دهید. پیش از این که مراحل انجام این کار را بگوییم بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که بیشتر باتری‌های موجود در بازار دارای قابلیت تست خودکار هستند. یعنی شما با تنظیم دستگاه برای یک بار باعث می‌شوید که خود باتری در بازه‌های زمانی مشخص شده به چک خود بپردازد. برای آشنایی با تست باتری مخصوص یو پی اس با این نوشتار از فرسان یو پی اس همراه باشید.

بررسی ظاهری باتری

ساده ترین روش برای این که عیوب احتمالی باتری را تشخیص دهید این است که ویژگی‌های ظاهری آن را مورد بررسی قرار دهید. این کار نیاز به تخصص هم نخواهد داشت. فقط کافی است که بدنه و نقاط اتصال الکترودهای مثبت و منفی را مورد بررسی قرار دهید. اگر بدنه باد کرده باشد یعنی این باتری دیگر به درد نمی‌خورد. از سویی دیگر اگر محل اتصال الکترودهای باتری دارای سولفاته زیادی باشد پس یعنی باتری به نحو قابل قبولی عمل نمی‌کند و باید تعویض شود. البته باید به این نکته توجه داشت که این نوع از بررسی نتایج صددرصدی را به ما تحویل نمی‌دهند.

تست با استفاده از دستگاه مولتی متر دیجیتال

این روش دقیق‌تری نسبت به روش پیشین است و نتایج آن اغلب قابل اعتماد تر می‌باشند. برای استفاده از مولتی‌متر بایستی باتری یو پی اس را جدا کرده و باتری را تخلیه کنید. برای این کار لازم است که یک مصرف کننده DC که جریان آن حدودا 20 درصد جریان اسمی باتری است را به آن متصل کنید. همزمان باید با استفاده از مولتی متر ولتاژ دو سر باتری را اندازه می‌گیرید. اگر ولتاژ حدود 12.5 تا 11.4 ولت بود به این معناست که باتری سالم است. در غیر این صورت باتری یو پی اس نیاز به تعویض دارد.

تست باتری مخصوص یو پی اس

بررسی باتری با استفاده از تستر

تستر دستگاهی است که علاوه بر این که دقت بالایی دارد، کار شما را هم کم خواهد کرد. شما در صورتی که از تستر باتری برای تست باتری مخصوص یو پی اس استفاده کنید، دیگر نیازی به دستگاه مصرف کننده DC نخواهید داشت. زیرا خود تستر نقش مصرف کننده و مولتی متر را خود انجام خواهد داد. برای بررسی باتری نیاز است که مانند مورد قبلی باتری را از یو پی اس جدا کرده و به اندازه گیری بپردازیم. اگر عددی که توسط تستر انجام می‌شود، کمتر از 11.4 باشد یعنی این یو پی اس دیگر به درد نمی‌خورد و نیاز است که تعویض شود.

نکته پایانی

ما سعی کردیم که در این نوشتار روش‌های ساده‌ای برای بررسی و تست باتری مخصوص یو پی اس به شما ارائه کنیم. اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، فرسان یو پی اس به همراه کادر مجرب و دلسوز خود آماده خدمت رسانی به شماست. در صورت هر گونه سوال و ابهام کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید.

02177037952

02177037926

09120496272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *