مقالات

نکات مهم برای نگهداری از باتری یو پی اس

باتری یو پی اس هم مانند تمام وسایل دیگر نیاز به مراقبت دارد. شما باید اصولی را رعایت کنید تا عمر مفید باتری به بالاترین حد خود برسد. زیرا این قطعه هم مانند هر دستگاه دیگری دارای عمر مفید خود می‌باشد. اما اگر می‌خواهید بدانید که عمر مفید چیست باید بگوییم که عمر مفید هر دستگاه برابر است با زمانی که آن دستگاه با بازدهی و راندمان قابل قبولی در حال کار است. این مولفه مانند بسیاری از مولفه‌های دیگر از نکاتی است که باید حین خرید به آن توجه کافی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است هزینه شما به هدر رود. در این نوشتار در فرسان یو پی اس تصمیم گرفتیم تا تعدادی از مهم ترین نکات برای نگهداری باتری یو پی اس را برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

عدم ضربه به باتری

یکی از نکاتی که باید حین جابجایی در نظر داشت این است که این کار به آهستگی و دقت فراوان انجام شود تا احتمال ضربه دیدن دستگاه به حداقل خود برسد. همچنین هنگامی که قرار است باتری در جایی قرار بگیرد بهتر است که کاملا صاف قرار بگیرد. قراردادن آن به پهلو یا وارونه گذاشتن آن می‌تواند باعث آسیب دیدن دستگاه و کاهش عمر مفید آن گردد. بنابراین اگر قصد انبار کردن و یا جابجایی باتری دارید سعی کنید که نهایت دقت را در انجام این کار به خرج دهید.

نگهداری از باتری یو پی اس

نگهداری از باتری یو پی اس

توجه به دمای محیط

واضح است که دما یکی از مهم ترین عواملی است که بر عمر مفید هر نوعی از باتری از باتری اتوموبیل گرفته تا باتری گوشی و باتری یو پی اس تاثیر می‌گذارد. دمای زیاد سبب کاهش عمر باتری می‌شود. در مقابل هر چقدر که از دمای محیط بکاهید به عمر باتری افزوده خواهد شد. در واقع می‌توانید باتری یو پی اس را در فضاهایی از محیط کاری ، شرکت یا سازمان خود قرار دهید که نور خورشید کمتر روی آن اثر دارد و یا این که تجهیزات خنک کننده و تهویه هوا در آن‌جا بهتر است.

نگهداری از باتری یو پی اس

نگهداری از باتری یو پی اس

سرویس دوره‌ای باتری

یکی دیگر از مواردی که حتما بر طول عمر دستگاه اثر دارد بررسی مداوم آن است. نمایندگی‌های فروش تجهیزات مربوط به منبع تغذیه بی وقفه عموما سرویس‌هایی تحت عنوان سرویس دوره ای دارند که برای نگهداری از  باتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. متخصصان این سرویس‌ها اتصالات باتری را چک کرده و به کیفیت باتری توجه می‌کنند. همچنین دمای دستگاه و میزان تورم آن را نیز بررسی می‌کنند. البته که این کار تخصصی است اما اگر فکر می‌کنید که خودتان دستی در کار دارید ، می‌توانید این سرویس دوره‌ای را خودتان انجام دهید. یکی از مهم ترین این کار ها این است که به میزان اکسیده شدن سرباتری توجه کنید. اگر فکی می‌کنید که اکسیده شده است می‌توانید آن را در ابتدا از مدار خارج کرده و سپس سر باتری را با استفاده از آب جوش و سمباده تمیز کنید. همچنین توجه کافی داشته باشید که سولفاته های اضافه به پوست و لباس شما تماس نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *