مقالات

راهنمای خرید بهترین استابلایزر

تثبیت کننده برق

با توجه به اینکه شبکه تولید برق هیچ گاه قادر به ارائه برق، بدون مشکلاتی همچون: قطعی، افزایش و کاهش لحظه ای ولتاژ، نوسانات فرکانسی و … نمی باشند و همین امر باعث خرابی و از کار افتادگی وسایل برقی مخصوصاً دستگاه های حساس می شود از این رو لزوم استفاده از دستگاه هایی که معایب برق شهری را بتوانند برطرف کنند زیاد می باشد.در همین راستا شرکت ها و کارخانه های مختلف با ارائه استابلایزر در توان های مختلف سعی در رفع مشکلات برق شهری دارند تا از آسیب دیدن دستگاه ها متصل به برق جلوگیری کنند.

انواع مختلفی از استابلایزرها  در بازار امروز وجود دارد که می تواند واحد های تک یا سه فاز باشند که با توجه به نوع برنامه و ظرفیت (KVA) مورد نیاز استفاده می شوند. استابلایزر به صورت اختصاصی برای لوازم خانگی یا به عنوان یک واحد تثبیت کننده بزرگ در مصارف صنعتی ، اداری  و پزشکی در یک مکان خاص در دسترس هستند .

استابلایزر چیست؟

استابلایزر که تثبیت‌کننده‌ی ولتاژ هم نامیده می‌شوند می‌توانند نوسانات ولتاژ برق که در یک بازه حداقلی و حداکثری خاصی قرار می‌گیرد را اصلاح کند. در واقع اگر ولتاژ برق از 220 ولت تجاوز کند، این دستگاه نوسان را اصلاح کرده و آن را به همان ولتاژ 220 ولت خواهد رساند. این کار باعث خواهد شد تا از دستگاه‌های برقی محافظت شده و عمر مفید آن‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد. البته اگر حد این نوسانات از مقدار مجاز بیشتر شود ( از میزان حداقلی و حداکثری بیشتر شود) ، تثبیت کننده برق به طور کلی قطع خواهد شد.

در واقع کارایی این دستگاه جلوگیری کردن از نوسانات غیرمجاز شهری و برق سه فاز است تا از آسیب به دستگاه‌های برقی جلوگیری به عمل آید. استفاده از این دستگاه در خانه‌ها نیز رواج دارد که عموما به آن ترانس گفته می‌شود. این دستگاه دارای یک میکروپروسسور است که ولتاژ ورودی را اندازه گرفته و با حذف نوسانات یک ولتاژ 220 ولت یا 380 ولت را به صورت خطی به خروجی می‌دهد. این تنظیم ولتاژ تا حد زیادی شباهت به عملکرد یک دستگاه یو پی اس دارد. با این تفاوت که یک منبع تغذیه بی وقفه علاوه بر این که ولتاژ را تنظیم می‌کند ، برق مورد نیاز برای زمانی که جریان برق شهری قطع می‌شود را هم با خود دارد.

تثبیت کننده برق

تثبیت کننده برق

انواع استابلایزرها

  • رله ای
  • سروو موتور

حال نکته مهم این است که آنها را بشناسیم تا بتوانیم هنگام خرید استابلایزر و مشاهده قیمت آنها انتخاب مناسبی را داشته باشیم. این آموزش شما را با تفاوت های این دو تکنولوژی آشنا می کند.

تثبیت کننده سروو موتور

این نوع استابلایزرها از دقت بالاتری نسبت به استابلایزرهای رله ای برخوردار می باشند.

استابلایزرهای سروو موتوری دارای دقت تنظیم ولتاژ خروجی تا 3% ± می باشند به عبارتی این دستگاه ها ولتاژ خروجی را 3 تا 5 ولت بالاتر و یا پایین تر از 220 ولت اصلاح می کنند.این استابلایزر ها دارای کارایی و طول عمر بیشتر نسبت به استابلایزرهای رله ای  می باشند،اما قیمت و هزینه تعمیرات آنها به علت تکنولوژی پیشرفته تر بالاتر می باشند.

تثبیت کننده رله ای

تثبیت کننده های رله ای 4 تا 8 ثانیه در بهترین حالت تاخیر دارند دقت تنظیم ولتاژ خروجی در این دستگاه ها 10% ± می باشند، یعنی ولتاژ خروجی را 10 تا20 ولت بالاتر و یا پایین تر از 220 ولت  اصلاح می کنند.

این استابلایزرها دارای دقت کمتر و در نتیجه به علت تکنولوژی ساده تر دارای قیمت و هزینه تعمیرات پایین تر می باشند.

شرکت نوآور توان گستر فرسان با ارائه بهترین استابلایزر و یو پی اس ها با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش  سعی بر این دارد نیاز شما مشتریان گرامی را برطرف کند.از این رو شما با تماس با متخصصان فنی ما می توانید از مشاوره  رایگان و خدمات این مجموعه استفاده کنید.

 

09120496272-09125357086-02177037926-02177037952

www.Farsanups.com

www.instagram.com/upsfarsan

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *