مقالات

آموزش اتصال یو پی اس به کامپیوتر

اتصال یو پی اس به کامپیوتر

یو پی اس مخزن برق اضطراری است و یو پی اس بهترین گزینه برای اتصال سیستم کامپیوتر به برق شهری است. در اصل ، یو پی اس نوعی از تامین کننده برق است که با یک باتری ترکیب شده است. این وسیله می تواند کامپیوتر شما را در هنگام قطع شدن برق ، روشن نگه دارد.

نکته ای که باید به خاطر بسپارید: منظور از یو پی اس این نیست که در هنگام قطعی برق بتوانید برای ساعت ها و یا روزها به کار خود با کامپیوتر ادامه دهید ( البته این امکان وجود دارد اما نه در سیستم های معمولی) ، بلکه به این معنی است که پس از قطعی برق سیستم برق اضطراری کیس، مانیتور و سایر تجهیزات رایانه شخصی شما را برای چند دقیقه روشن نگه می‌دارد تا بتوانید اطلاعات خود را ذخیره کنید. در واقع شما با داشتن چنین دستگاهی هرگز اطلاعات خود را از دست نخواهید داد.

شکل زیر شمایی کامل از نحوه اتصال کامپیوتر به یو پی اس را نشان خواهد داد:

آموزش اتصال یو پی اس به کامپیوتر

آموزش اتصال یو پی اس به کامپیوتر

یو پی اس را همواره روشن نگه دارید. نیازی به خاموش کردن آن نیست.

چگونه با کامپیوتر میزان باتری یو پی اس را مدیریت کنیم؟

یو پی اس ها دارای یک درگاه USBهستند که از طریق آن می‌تواند به کامپیوتر بگوید که چه مقدار از باتری باقی مانده است. برای این کار می‌توانید از نرم افزار سازنده خود دستگاه که توسط شرکت ارائه می‌شود استفاده کنید و یا این که از تنظیمات مربوط به منبع تغذیه در ویندوز بهره ببرید. شما می‌توانید تنظیماتی را لحاظ کنید که مشخص کند اگر جریان برق قطع شود، چه دستورالعملی اجرا گردد.  اما نکته اینجاست که اگر چند کامپیوتر به یو پی اس متصل باشد، فقط یکی از آن‌ها می‌تواند بفهمد که چه مقدار از باتری باقی مانده است یا منبع تغذیه در چه وضعیتی قرار گرفته است و باقی کامپیوتر‌ها نمی‌توانند متوجه این قضیه شوند.

در این بخش ما به شما یک نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از یک UPS در چند رایانه استفاده کنید و اتصال یو پی اس به کامپیوتر چگونه است و به طور خودکار تمام رایانه هایی که به آن  UPS متصل هستند را خاموش کنید.

مدیریت برق اضطراری با چند سیستم

تکنیک مورد استفاده در این راه حل بسیار ساده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که از رایانه ای که به UPS متصل است از طریق اتصال USB برای ارسال دستوراتی استفاده کنید که می تواند از راه دور دیگر رایانه ها را خاموش کند دقیقا هنگامی  که باتری به یک سطح پایین یا بحرانی رسیده است. بنابراین تنها نیاز در اینجا این است که رایانه ها باید از طریق شبکه محلی بصورت بی سیم یا کابل متصل شوند.

تنظیمات منبع تغذیه ویندوز 10 برای یو پی اس

 

هنگامی که باتری برق اضطراری به طور کامل شارژ شد، می‌توانید جهت امتحان کامپیوتر را از منبع تغذیه برق شهری قطع کرده، سپس خواهید دید که منبع تغذیه سیستم به  یو پی اس سوئیچ می‌شود. در این صورت مانیتور و کیس دستگاه روشن مانده و بلندگوها پس از 15 ثانیه خاموش می‌شوند ( برای صرفه جویی در مصرف برق) . رایانه و مانیتور به همراه یکدیگر 50 وات توان مصرفی دارند و زمان برآورد شده بر اساس UPS LCD حدود 2 ساعت است.

به دلیل اتصال USB  دستگاه برق اضطراری به رایانه ، ویندوز 10 وضعیت باتری را در بخش استاتوس سیستم نمایش می دهد:

نمایش وضعیت منبع تغذیه در ویندوز

نمایش وضعیت منبع تغذیه در ویندوز

اگر قطع برق در هنگام استفاده از رایانه رخ دهد ، پس از کم شدن باتری ، می توان دستی کامپیوتر را خاموش کرد تا از آسیب دیدن / از بین رفتن اطلاعات جلوگیری شود. اما اگر در حین قطعی برق حواسمان به رایانه مان نباشد چه؟

بخش مربوط به منبع تغذیه ویندوز را باز کنید (پنجره Power Option) و گزینه مشخص شده را بزنید.

گزینه های مربوط به منبع تغذیه ویندوز

گزینه های مربوط به منبع تغذیه ویندوز

سپس سطح باتری را به 20%  و بخش critical battery action را بر روی Hibernate بگذارید.

 

گزینه های مربوط به منبع تغذیه ویندوز

گزینه های مربوط به منبع تغذیه ویندوز

 

اکنون وقتی باتری UPS وصل می شود ، ویندوز به من هشدار می دهد که باتری کم می شود (من این گزینه را روی  40٪ پیکربندی کرده ام) و سپس حالت hibernate خود کار روی 20% قرار گرفته است.

حال شما می‌توانید احساس خوبی داشته باشید. زیرا مطمئنید که حتی اگر یک طوفان مهیب هم رخ دهد، هیچ کدام از داده ها و اطلاعات شما از دست نخواهد رفت و سخت افزار شما هم آسیب نخواهد دید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *