مقالات

نکات مهم حین انتخاب یو پی اس

انتخاب یو پی اس

زمان خرید یو پی اس باید به چند نکته توجه کرد تا بتوان مناسب ترین یو پی اس را از لحاظ قیمت و کارایی  انتخاب نمود. از جمله نکاتی که در انتخاب یو پی اس باید به آن دقت کرد عبارتند از:

 توان دستگاه مصرفی

مهمترین نکته در انتخاب ups توان دستگاه های مصرفی که به آن متصل می شود می باشد.به همین منظورلازم است توان دستگاه هایی که قرار است به یو پی اس متصل گردد به صورت جداگانه بررسی و در نهایت مجموع آنها محاسبه شود.

توان دستگاه های برقی معمولا بر روی دستگاه نوشته شده است، واحد اندازه گیری توان وات(W)می باشد.

در صورتی که عدد مصرفی بر روی دستگاه نوشته نشده باشد  حتما مقدار آمپر دستگاه  نوشته شده است که در نهایت  با ضرب این عدد در ولتاژ دستگاه مقدار توان دستگاه بر حسب وات بدست می آید.

به عنوان مثال اگر بر روی یک دستگاه مقدار توان را ننوشته بود ولی مقدار جریان را 1.5 آمپر نوشته بود از حاصل ضرب ولتاژ در آمپر می توان مقدار توان دستگاه را بدست آورد.

1/5 A × 220 V = 330 W

به این نکته حتما باید دقت کرد که باید یو پی اسی انتخاب نمود که توان بیشتری نسبت به توان دستگاه هایی که می خواهد به آن متصل شود داشته باشد، که این کار دارای چندین مزیت می باشد.

  • باعث افزایش طول عمر یو پی اس می شود.
  • در صورتی که تمام دستگاه های متصل به یو پی اس در حال کار باشند یو پی اس به راحتی توان تمام دستگاه های متصل را تامین کرده و یا به عبارتی در بدترین شرایط یو پی اس کار می کند.
  • اگر بر حسب نیاز مجبور به اضافه کردن دستگاهی به یو پی اس باشیم دیگر نیاز به ارتقا و تعویض یو پی اس و پرداخت هزینه نمی باشیم.

در جدول زیر توان مصرفی برخی از دستگاه های الکتریکی آورده شده است:

توان مصرفی دستگاه های مختلف

توان مصرفی دستگاه های مختلف

 میزان برق دهی (Backup)

عمده مصرف یو پی اس ها مربوط به زمانی است که برق قطع می شود  در این شرایط یو پی اس باید برق دستگاه ها متصل به خود را تامین کند.این نکته حائز اهمیت است که زمان برق دهی مورد نیاز چقدر می باشد، از این رو پس از محاسبه توان دستگاه های مصرفی و انتخاب یو پی اس مناسب می توان آمپر باتری را جهت تعیین میزان برق دهی یو پی اس تعیین نمود.

 

داخلی و یا خارجی بودن باتری یو پی اس (Internal or External)

زمانی که نیاز به توان کمتر و همچنین زمان برق دهی کمتر باشد از یو پی اس های باتری داخلی می توان استفاده کرد.

در همین راستا زمانی که نیاز به دستگاه توان بالا و زمان پشتیبانی بالا باشد از یو پی اس باتری داخلی استفاده می شود که در این صورت نیاز است که باتری ها در داخل محفظه ای به نام کابینت باتری قرار گیرند تا از دسترس دور باشند و حجم کمتری اشغال کنند.

 انتخاب نوع یو پی اس (online or offline)

در زمان هایی که دستگاه مصرف کننده دارای حساسیت زیادی نباشد از یو پی اس ها offline  یا  Line interactive  استفاده می شود مثل کامپیوتر، روشنایی، دوربین مدار بسته، پرینتر و…..

در زمان هایی که دستگاه مصرف کننده دارای حساسیت باشد از یو پی اس های online استفاده می شود مثل سرورها، تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی و …. .

 خدمات و پشتیبانی

مهمترین قسمت در انتخاب یو پی اس این است که از شرکتی تهیه شود که خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه دهد.

در همین راستا شرکت نوآور توان گستر فرسان با استفاده از کادری مجرب در نظر دارد تا با مشاوره کاملا رایگان و کار آمد بهترین پیشنهاد هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت و عملکرد را به خریداران عزیز ارائه دهد. شایان ذکر است که تمامی  کالا ها در مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت  با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به مشتریان عزیز ارائه خواهد شد.

 09120496272
09125357086
-02177037926
02177037952

www.Farsanups.com

www.instagram.com/upsfarsan

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *