مقالات

درباره یو پی اس خورشیدی چه میدانید؟

منابع تغذیه اضطراری انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و بودجه می‌توان از میان آن‌ها تعدادی را برگزید اما احتمالا این نخستین باری است که اصطلاح یو پی اس خورشیدی به گوشتان خورده است. اما حال که این اصطلاح را شنیده اید به نظر شما این نوع از یو پی اس چگونه کار می‌کند؟ بازدهی آن چقدر خواهد بود و آیا هر کسی می‌تواند از این نوع استفاده کند؟ در این پست از فرسان یو پی اس به تمام این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

UPS خورشیدی چیست؟

یو پی اس خورشیدی ساخته شده از قطعات الکتریکی و الکترونیکی است که بدون این‌که از رابط مکانیکی بهره برده باشد جریان متناوب و مستقیم را تولید می‌کند. صفحات خورشیدی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است به این سیستم کمک می‌کند که جریان مستقیم را تولید کند. سپس قطعه‌ای به نام کنترل کننده‌ی شارژ این جریان مستقیم را برای بارگیری باتری‌های پشتیبان استفاده می‌کند. عموم این نوع از یو پی‌ اس‌ها می‌توانند برق مورد نیاز یک اداره کوچک تا 12 ساعت را پشتیبانی کنند. در نظر داشته باشید که مدل‌هایی که از پنل خورشیدی استفاده نمی‌کنند قادر به پشتیبانی ساعت‌های کمتری هستند. ساختار داخلی این نوع از یو پی اس‌ها کاملا ساده است. هنگامی که جریان برق شهری دچار قطعی و نوسان بیش از حد شده این سیستم وارد عمل شده و برق‌رسانی را شروع می‌کند.

مزایای یو پی اس خورشیدی چیست؟

حتما تولید هر محصولی مزایای خاص خود را هم دارد که بین کاربران محبوب می‎شود. اما مزایای استفاده از این نوع از برق اضطراری چیست؟ اول از همه می‌توان گفت که این دستگاه سروصدای بسیار کمی دارد و به هیچ وجه نویز اضافه تولید نمی‌کند. همچنین احتمال سوختن این دستگاه بسیار پایین است. اندازه آن بسیار کوچک بوده و به همین دلیل جابجایی آن بسیار ساده است. این یو پی اس به هیچ وجه به جریان برق شهری وابسته نمی‌باشد. استفاده از این سیستم باعث می‌شود که شما کمترین آسیب را به محیط خود بزنید و از قدرت بی نهایت خورشید استفاده نمایید. کاهش استفاده از برق و صرفه جویی در هزینه‌ها نیز به سود شما خواهد بود. استفاده و کار با این دستگاه بسیار ساده است. این نوع از یو پی اس‌ها قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و ساعات طولانی‌تری قادر به پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف می‌باشند. اما دیگر فایده این دستگاه این است که شما می‌توانید هم از انرژی خورشیدی و هم از انرژی تولید شده شهری در آن استفاده کنید منتهی توجه داشته باشید که انرژی خورشیدی منبع اولیه انرژی آن است.

این یو پی اس در چه مواقعی بهترین انتخاب است؟

از آنجایی که این سیستم به طور معمول می‌تواند 60 ، 90 یا 100 وات قابلیت شارژ داشته باشد، لذا انتخاب مناسب برای تامین برق پشتیبان و استفاده‌های ضروری و اورژانسی به جای استفاده از ژنراتور‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *