مقالات

تفاوت بین استابلایزر سروو و یو پی اس

منبع تغذیه برق به طور عمده برای انجام برنامه های مختلف صنعتی، مسکونی و سایر قابل توجه مبتنی بر قدرت مهم است. همانطور که می دانید ، ولتاژ قابل توجهی از منبع تغذیه برای راه اندازی انواع مختلف تجهیزات ضروری است. اما گاهی اوقات، تغییراتی در ولتاژ برق، هارمونیک ها و غیره ایجاد می شود. همچنین ممکن است قطعی برق به وجود آید. پس انجام چنین فعالیت های مهمی غیرممکن است. تثبیت کننده های ولتاژ سروو و یو پی اس بهترین راه حل برای مواجهه مردم با این مشکلات هستند.

هنوز هم بسیاری از ما تفاوت بین آنها را نمی دانیم و برای انتخاب درست گیج می شویم. بنابراین، درک عملکرد و اهمیت آنها برای ما ضروری است. حال بیایید درباره آن ها و تفاوت های عملکردی آنها بیشتر بدانیم. در مرحله اول، با استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ سروو بیشتر آشنا خواهیم شد.

استابلایزر سروو

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ سروو دستگاهی است که روی موتورهای موتور کار می کند تا ولتاژ نوسان برق را تثبیت کند. به عنوان مثال، تجهیزات برای عملکرد طبیعی به سطوح ولتاژ قابل توجهی نیاز دارند. منبع تغذیه از شبکه اصلی که به وسایل برقی و الکترونیکی ارائه می شود، اغلب با تغییرات، قطع شدن و غیره روبرو می شود.

دامنه ولتاژ بیش از حد یا تحت ولتاژ ، اتصال کوتاه ، تغییرات فرکانس و غیره وجود دارد که سطح ولتاژ را متفاوت می کند. چنین ولتاژ نامطلوبی برای عملکرد موثر تجهیزات مفید نیست. اگر با چنین مسائل و مشکلات مختلفی در ولتاژ برق روبرو هستید، باید به دنبال بهترین تثبیت کننده ولتاژ سروو باشید.

استابلایزر سروو چه کاری انجام می دهد؟

تثبیت کننده ولتاژ سروو دارای موتور است که با توجه به سطح ولتاژ ورودی در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت می کند. ولتاژ را کاهش می دهد یا افزایش می دهد و ولتاژ خروجی مورد نظر را با ثبات به تجهیزات نهایی می رساند. به طور کلی، سطح ولتاژ خروجی تک فاز و سه فاز با تثبیت کننده های سرو کاملاً تثبیت می شوند.

UPS – منبع تغذیه بدون وقفه

این دستگاه است که به طور مداوم در صورت قطع جریان، برق منبع تغذیه را فراهم می کند. همانطور که می دانید برق رسانی مداوم برای بسیاری از تجهیزات اجباری است. بدون برق امکان از دست دادن داده ها، از دست دادن عملکرد و بسیاری از آسیب های دیگر وجود دارد. بنابراین یک UPS از چنین مشکلاتی جلوگیری می کند. آنها باتری قابل شارژ دارند که در صورت خاموش بودن منبع تغذیه شبکه ، جریان برق را به تجهیزات نهایی می رساند.

چه زمانی تثبیت کننده سروو و UPS را انتخاب کنیم؟

مردم برای تأمین منبع تغذیه کارآمد و با کیفیت به دنبال تثبیت کننده های UPS یا سروو هستند. همانطور که دریافتید که هر دوی آنها در عملکرد و کاربرد کاملاً متفاوت هستند، اکنون باید در انتخاب یکی مراقب باشید.

اگر با قطع برق مکرر روبرو هستید ، ممکن است مجبور باشید یک سیستم UPS آنلاین خریداری کنید. اما حتی اگر یو پی اس نیز دریافت کنید، تضمینی برای حفظ ثبات قابل توجه ولتاژ برق وجود ندارد. دلیل این امر آنست که سیستمهای UPS دارای محدودیتهای مشخصی از ظرفیت و دامنه ولتاژ هستند که ممکن است با تجهیزات شما همگام نشوند.

سپس به یک استابلایزر سروو نیاز دارید تا بتوانید یک خروجی ولتاژ تثبیت شده کافی داشته باشید. بنابراین توصیه می شود بر اساس برنامه های خود یکی را انتخاب کنید.

ذکر این مورد ضروری است که سیستم های UPS آنلاین در مقایسه با تثبیت کننده های سرو، گران هستند. اگر شما یک شرکت نوپا هستید و توانایی پرداخت سرمایه گذاری بالاتری را ندارید، بهتر است با استفاده از تثبیت کننده های سروو که مقرون به صرفه هستند، به پیش بروید. همچنین در مقایسه با هزینه های کلان UPS، هزینه های نگهداری آنها کمتر است.

 

 

 

برای دریافت مشاوره خرید در رابطه با خرید یو پی اس ، رله حفاظتی و دیگر تجهیزات برقی می‌توانید با کارشناسان فرسان یو پی اس در ارتباط باشید:

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۵۲

۰۲۱۷۷۰۳۷۹۲۶

۰۹۱۲۰۴۹۶۲۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *