مقالات

ترانس ایزوله چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

ترانس ایزوله یا ترانسفورماتور جداکننده یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می‌توان مشکلات مربوط به برق گرفتگی در اماکن مختلف خصوصا خانه را به شدت کاهش داد. با توجه به خطرات ناشی از برق گرفتگی که افراد به طور مداوم با آن روبرو هستند، تصمیم گرفتیم که این نوشته را به ارائه توضیحات در این رابطه اختصاص دهیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. حتما دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.

ترانس ایزوله چیست؟

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، برای این که از دستگاه ها ، مدارها و افراد در مقابل شوک های الکتریکی محافظت کنیم، نیاز است که از ترانس ایزوله استفاده نماییم. نام دیگر این دستگاه انزوا گالوانیک است و علت نامگذاری آن هم این است که در آن مسیری برای هدایت سر راست جریان وجود نداشته . به این معنی که ارتباط جسمی در آن موجود نبوده .

از ترانس ایزوله استفاده می‌شود تا ولتاژهای بالای AC انتقال پیدا نکنند. این موضوع علاوه بر این که در خانه ها و اماکن مصنوعی اهمیت زیادی دارد و از خطرات صاعقه هم جلوگیری می‌کند، در بیمارستان ها هم بسیار استفاده می‌شود. در اتاق های CCU و ICU و بخش های دیگر بیمارستان ها و کلینیک های درمانی تخصصی برای این که بیمار و کارکنان دچار برق گرفتگی نشوند از ترانس ایزوله استفاده می‌کنند.

ترانس‌های ایزوله چند نوع هستند؟

این ترانس ها در دو نوع خارجی که کاملا مستقل هستند و نوع داخلی که داخل تابلو برق می‌باشند، موجود هستند. اما این دستگاه چطور به جلوگیری از برق گرفتگی کمک می‌کند؟ این ترانس ها شبکه مورد نظر را از زمین جدا کرده و به همین خاطر اگر به یک سیم برقی برخورد کنید دچار برق گرفتگی نخواهید شد. برای مثال اگر به طور اتفاقی با یک سیم تماس داشته باشید از آن جایی که اتصال به زمین وجود ندارد لذا هیچ مشکلی رخ نمی‌دهد.

ترانسفورماتورهای پالس : از این نوع از ترانسفورماتورها برای انتقال پالس‌های برقی استفاده می‌شود که در شبکه های رایانه ای جریان داردد.

ترانسفورماتورهای آستین : این ترانسفورماتور توسط آرتور استین به وجود آمد . این نوع می‌تواند جریان AC را از برج جدا کند.

 

برای دریافت مشاوره خرید در رابطه با خرید یو پی اس می‌توانید با کارشناسان فرسان یو پی اس در ارتباط باشید:

02177037952

02177037926

09120496272

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *